3000040601 |
L'avaluació com a guia de l'aprenentatge |
2015-2016 |
Formació interna de centre. Professorat de persones adultes |
|
|
|
19/11/2015 - 14/6/2016 (30 hores) de 13:00h a 15:00h |
|
CFA Víctor Català |
|
ctra. de Martorell a Capellades, km 23 (Sant Esteve Sesrovires)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Educació al Llarg de la Vida
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
FICA L'avaluació com a guia de l'aprenentatge
|
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Pel que fa a la formació de persones adultes, l’avaluació esdevé una eina bàsica que ha d’ajudar a cada alumne a orientar-se i a establir el seu itinerari a partir de les seves expectatives, els seus coneixements, interessos i circumstàncies. L’avaluació, per tant, ha de servir perquè l’alumnat conegui els seus avenços i dificultats i pugui continuar amb èxit el seu procés de formació.
A la vegada, proporciona informació al docent de cara a millorar la seva pràctica perquè guia tots els processos d’ensenyament i d’aprenentatge que es porten a terme en els centres i aules de formació de persones adultes. Aquests processos han de ser coherents i unificats entre tot l’equip docent.
|
| |
Objectius |
· Utilitzar l'avaluació com a element que ens ajuda a planificar el treball a l'aula.
· Elaborar tasques i estratègies d'avaluació competencials.
· Identificar i aplicar les possibilitats de l'avaluació com a eina d'orientació de l’aprenentatge.
|
| |
Continguts |
· L’avaluació des de l’enfocament competencial: consideracions generals
· L’avaluació compartida (entre professorat i alumnat)
· L'avaluació com a eina per fomentar l'autonomia de l'aprenent.
· Criteris d’avaluació, indicadors d’assoliment i evidències de progrés
· Disseny d’activitats d’avaluació competencials
· Estratègies i instruments d’avaluació
|
| |
Avaluació |
· Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
· Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
· Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
· Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
· En el cas de l’assessorament i la formació interna de centre (FIC), d’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment del servei amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Poden participar en la FIC tots els centres d’educació adults que vulguin avançar en l’enriquiment de les seves pràctiques d’aula i de centre a partir d’un objectiu de millora compartit.
|
| |
E-mail |
fadults@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
19/11/2015 |
1300 |
1500 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
divendres |
08/04/2016 |
1300 |
1500 |
|
| |